28 Mayıs 2009 Perşembe

Ofis Ortamında Dikkat Dağıtıcı Faktörler

Ofis ortamında çalışanların verimleri birçok faktöre dayalıdır. Çalışanları, maaşı, ünvanı hatta özel hayatı verimliliklerini etkiler. Her faktöre direkt müdahale edilmesi mümkün değil(örneğin yalnız bir çalışana kız/erkek arkadaş bulunamayabilir her zaman) Fakat bazı faktörler yönetilebilir. Yönetilebilen faktörler arasında ofis ortamı yeralmaktadır.

Ofis ortamının hava sıcaklığı görünürde kolay yönetilebilirdir fakat ofis ortamının klimalarının bozuk olması, açılmaması, açıldığı zaman kapanmaması ortam sıcaklığını, standart oda sıcaklığından saptırması çalışanlar üzerinde olumsuz etkisi olacaktır. Genelde bu arızalar, "akıllı bina"ların "müthiş" zekalarından kaynaklanır. Bir bina için önemli bir zeka göstergesi "camlarını açtırmamaktır". Camlarını açtırmayan binalar direkt akıllı bina olarak anılırlar. Bu durumlarda havalandırma sisteminin yetersiz çalışması çalışanlarda kısa vadede baş ağrısına sebebiyet verebilmektedir.

Yüksek sesli konuşmalar ofisteki çalışanların dikkatlerini kolayca dağıtabilir. Bazı insanlar karşılarındaki bütün kişilere sağır muamelesi yapabilir. Genelde bu insanlar ve daha fazlası telefonla o kadar yüksek sesle konuşur ki, telefonu sadece aksesuar olarak kullandıklarını sanırsınız. Telefon cihazının bütün özelliklerini hiçe sayarak, sesini telefonun ucundaki insana direkt iletmeye çalışıyorlarmış intibası verirler. Siz de ofis olarak, işinizi bırakıp bu insanların görüşmelerini dinler görüşmeler tamamlandıktan sonra ofis olarak yorumlar yaparsınız.

Çalan ve cevaplanmayan sahipsiz görünen cep telefonları şahsen benim ilgimi en çok dağıtan faktördür. Genelde yaşlı insanlar cep telefonlarını sabit telefonmuş gibi kullanırlar. Cep telefonunu yolculuk boyunca arabanın bagajında tutan kişiler bilirim. Bu yaklaşım maalesef bazı ofis çalışanları için de geçerlidir. Masada bırakılan cep telefonları sonsuza kadar çalabilir. Hele bir de telefon sahibinin çok şirin bulduğu ama dünyadaki geri kalan 6 milyar insan için ve dolayısı ile ofis çalışanları için irite edici bir melodisi varsa telefonun, o masaya bomba atılmışçasına etraftaki çalışanların bütün dikkatleri dağılır.

Bol kahkahalı ya da tartışmalı toplantılar özellikle toplantı odasının yakınlarında oturanlar için konsantre bozucudur. Ses düzeyine göre bu konsantrasyon dağıtma kapsama alanı genişleyebilir. Çok "neşeli" geçen toplantılar etraftakiler için o kadar neşeli olmayabilir. Toplantı değil de arkadaş sohbeti modunda yapılan toplantıların ortamlarının daha izole mekanlarda ve saatlerde olması gerekmektedir.

Özetle hiçbir şey söylemekle gerçekleşmiyor. "Verimli çalış" komutu herkesi verimli çalışmaya itemeyebiliyor. Verimsizliğe neden olan ve yönetilebilen faktörlerin önlenmesi insanların verimli çalışmasına vesile olur. Ayrıca bu çabalar çalışanların birbirine olan saygısının ve birbirlerine verdiği önemin belirgin bir göstergesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder